Ján Figeľ sa postaral obyvateľom v kúpeľnej dedinke Brusno o zrekonštruovanie železničnej zastávky, ktorá chátrala
Ján Figeľ, prvý podpredseda vlády a predseda KDH sa postaral obyvateľom v kúpeľnej dedinke Brusno o zrekonštruovanie železničnej zastávky, ktorá chátrala
V kúpeľnej dedinke Brusno pri Banskej Bystrici sa tešia z vynovených priestorov miestnej železničnej stanice. Chátrajúca budova ako rýchliková zastávka dlhé roky nerobila dobré meno obci ani neďalekým kúpeľom.
Realita je dnes iná, stanica svieti novotou. Kúpele v Brusne majú obrovský potenciál z pohľadu regionálneho rozvoja cestovného ruchu a práve na tento moment upriamil pozornosť prvý podpredseda vlády, minister dopravy a predseda KDH Ján Figeľ.
Obec Brusno pri Banskej Bystrici je známym kúpeľným miestom. Ktoré dôvody hrali prím pri zvažovaní podpory návrhu na rekonštrukciu železničnej stanice?
- Skôr ako odpoviem, by som sa rád poďakoval všetkým za to, že sa nám podarilo dotiahnuť toto dielo do finále. Bude ma tešiť myšlienka, že stanica slúži ľuďom, ktorí v obci bývajú, ale aj tým, ktorí do nej radi prichádzajú. Stanica je vstupnou bránou, má byť pekná a čistá, taká ako sa na 21. storočie patrí. Aj to bol dôvod, prečo som sa rozhodol pomôcť. Ľudia si zaslúžia, aby žili v slušných podmienkach a štát je povinný tieto podmienky zabezpečovať.
Ako sa dívate na rozvoj cestovného ruchu v regióne? Môžu aj tieto menšie investície prispieť k jeho podpore?
- Samozrejme, o tom som presvedčený. Aj obnovená stanica pomôže zviditeľniť obec Brusno a svojim kúskom tiež prispeje do celkovej mozaiky rozvoja cestovného ruchu v regióne, kde ale pred nami stoji ešte veľa úloh a prekážok. Som však rád, že sa nám podarilo obnoviť železničnú stanicu, ktorá je naozaj akousi vstupnou bránou do kúpeľného raja v Brusne pre mnohých ľudí zo Slovenska aj zahraničia. Je dôležité, aby si turisti zapamätali pekné súvislosti o Brusne. Kúpele v obci demonštrujú nový prístup, ktorý môže znamenať celkovú revitalizáciu sociálneho a hospodárskeho rozvoja tu na Horehroní.
História kúpeľníctva siaha v Brusne až do devätnásteho storočia, ako vnímate túto tradíciu?
- Dovolím si oponovať, už dávno predtým ich využívali baníci či drevorubači, otcovia ich otcov práve pri týchto prameňoch naberali potrebnú silu. Brusno si práve vďaka kúpeľnej histórii vydobylo nepísaný štatút menšieho centra, dnes sa ale naozaj stáva aj centrom cestovného ruchu v regióne. Kúpeľníctvo na Slovensku má veľmi silný potenciál pre budúcnosť slovenskej ekonomiky aj turizmu. Ak by sme v tomto zmysle dokázali kúpeľne oblasti na Slovensku viac propagovať, tak rozhodne nám prinesú nielen viac zamestnanosti, ale aj rast po každej stránke.
Na stanici zastal čas
Z historických análov obce Brusno sa dozviete, že železničná trať z Banskej Bystrice do Podbrezovej so zastávkou v Brusne bola vybudovaná v roku 1884. Zastávka, učupená medzi lesmi, rokmi menila tvár. Keď vyrástla železničná stanica, bola pýchou dedinky, v posledných desaťročiach na stanici ale akoby zastal čas... „Železničná stanica bola v nevyhovujúcom stave,“ začala s opisovaním žalostnej reality starostka Brusna Viera Krakovská. „Doslova v dezolátnom, ak to mám presne popísať, opadávala omietka. Veľa ľudí síce chodí autobusom a autami, ale je mnoho takých, ktorí chodia práve vlakmi, a preto bolo nevyhnutné konať. Dopracovať sa však k tomu, aby sme mohli vôbec niečo rozbehnúť, bolo veľmi náročné už len preto, že v zmysle rozpočtových pravidiel sme my, ako obec, nesmeli investovať a zhodnocovať iný majetok ako obecný. Budova železničnej stanice nebola v našom vlastníctve, preto sme museli požiadať ministerstvo dopravy o pomoc. Vypočul ma minister dopravy a predseda KDH Ján Figeľ, ktorý nám veľmi pomohol, za čo som vďačná nielen kvôli sebe, ale hlavne kvôli obyvateľom našej obce a ľuďom, ktorí navštívia Brusno,“ neskrývala starostka vďaku.
trace affiliate link | Air Jordan Sneakers
Pridať nový komentár