Minister Ján Figeľ otvoril výstavbu tretieho pruhu

Stavba prinesie vyššiu bezpečnosť a skvalitnenie podmienok života ľudí v regióne

JÁN FIGEĽ: „V prvom rade ide o skvalitnenie podmienok života ľudí v tomto regióne.“

Začala sa výstavba rozširovania frekventovanej cesty medzi Ružomberkom a Dolným Kubínom

Oficiálnym poklepaním základného kameňa za účasti prvého podpredsedu vlády SR, ministra dopravy a predsedu KDH Jána Figeľa sa v pondelok začalo, po takmer desiatich rokoch plánovania, konečne budovanie pruhu pre pomalé vozidlá na frekventovanom medzinárodnom cestnom ťahu I/59 medzi Ružomberkom a Dolným Kubínom. Invetorom je Slovenska správa ciest a zhotoviteľom je združenie Doprastav a Štrabak.

Zahájili ste stavbu rozšírenia cesty o tretí pruh na frekventovanom ťahu medzi Ružomberkom a Dolným Kubinom, čo vás k tomu viedlo?

Hlavne skvalitnenie podmienok života ľudí v tomto regióne. Zámer pre zlepšenie pomerov tohto úseku, ktorým denne prejde približne 8000 vozidiel, ležal na stole už desať rokov, no realizuje sa až teraz, lebo sme dokázali zadefinovať nielen jeho samotnú realizáciu, ale aj financovanie. Bude predovšetkým z eurofondov za spoluúčasti štátneho rozpočtu v celkovej hodnote necelých 10 miliónov eur

Výstavby ciest sa pod vaším vedením začali stavať v niektorých prípadoch aj o polovicu lacnejšie, oproti plánom vášho predchodcu. Ako je to teda v prípade financovania tejto stavby?

Pôvodná predpokladaná hodnota zákazky presahovala úroveň 20 miliónov eur. Zníženie nákladov o viac ako polovicu opätovne potvrdzuje, že kvalitné, férové a intenzívne verejné súťaže potenciálnych zhotoviteľov pomáhajú Slovensku stavať lacnejšie cesty a šetriť prepotrebné prostriedky na ďalšie investície. Ide o rozšírenie úseku na dĺžke takmer 4 km. Toto dielo je veľmi potrebné, pretože úsek je  nebezpečný a výrazne preťažený aj nákladnou dopravou. Som preto rád, že renomované združenie firiem  Doprastav a Štrabak je odhodlané prikročiť k prácami tak, aby boli zrealizované oveľa a skôr, ako je zakotvené v zmluve.

Je to stavba na ceste I. triedy. Ako teda vnímate fakt, že na rad prichádzajú okrem diaľnic aj cesty I. triedy. Navyše tie, ktoré neležia na hlavnom východo – západnom ťahu.

No vnímam to, lebo som pri tom. Som presvedčený, že je to nevyhnutné, pretože sú regióny, kde ani diaľnice nebudú. Na Slovensku sa ešte od vlády Vladimíra Mečiara vytvorila atmosféra, že diaľnica je život alebo smrť, otázka prežitia. No všade diaľnice nebudú. Polovica dnešnej rastúcej dopravy a pritom zároveň ekonomického výkonu je práve na cestách prvej triedy, do ktorých sa dlhé roky neinvestovalo. Dnes sú vo veľmi zlom stave. Preto sme tento rok začali s ich rozsiahlou opravou. Už je hotových takmer 100 km ciest I. triedy. Otvorili sme mnohé nové stavby, či už strategický most v Trenčíne, obchvat v Galante a v Čadci alebo toto rozšírenie cesty v Dolnom Kubíne. To je len časť projektov, ktoré sa realizujú. Investície sú realizované z európskych aj slovenských financií v takej miere, ktorá je podľa mňa veľmi potrebná, a hlavne, už dávno mala byť zrealizovaná. Dnes sú jednotky  výraznejšie zaťažené, preto je zodpovedné do nich investovať, aby boli jedničky nielen podľa mena, ale aj podľa kvality. Samozrejme pokračujeme aj vo výstavne diaľnice D1, ktorá je kostrou dopravy na Slovensku, a ktorú postupne spájame. Nedávno sme spustili úsek výstavby D1 v Martine a pokračujeme ďalej vo Svinnej. D 

Stavba sa nachádza v regióne, ktorý trpí nedostatkom pracovných miest. Ľudia len ťažko hľadajú prácu. Zmení tento projekt aj niečo v tejto oblasti?

Máte pravdu, trh práce stagnuje. Na stavbe sa počíta so stovkou pracovníkov robotníkov a zamestnancov. Na to však nadväzujú ďalšie služby, ktoré sú späté so stavebníctvo, kde sa rovnako vytvorí priestor pre pracovne miesta.

Asics shoes | NIKE HOMME

Komentáre

Komentár: 
Je to len dočasné riešenie. Skutočným riešením je rýchlostná cesta R3

Pridať nový komentár