Otvoril sa tretí diaľničný privádzač, ktorý výrazne odľahčí dopravu na Považí

Minister dopravy a predseda KDH Ján Figeľ: „Ide o investíciu štátu a Európskej únie do bezpečných, kvalitných a moderných ciest.“

Pri Považskej Bystrici bol tesne pred Vianocami otvorený nový, v poradí tretí privádzač z diaľnice. Diaľničná estakáda, ktorú otvorili pred takmer dvoma rokmi, vyriešila dopravu cez centrum mesta po ceste I/61, kde intenzita dopravy klesla z asi 30 000 vozidiel na 6 000 automobilov denne.

Nevyriešil to však problém severno- južnej dopravy cez mesto, ktorá sa pohybovala na úrovni okolo 15 000 vozidiel denne. Práve privádzač Juh dopravu po tejto ceste výrazne odľahčí. Prvého podpredsedu vlády, ministra dopravy a predsedu KHD Jána Figeľa sme sa opýtali na prínos tejto stavby v regióne.

Križovatka v Považskej Bystrici a s ňou spojené otvorenie tretieho privádzača z diaľnice otvára otázku, čo prinesie táto stavba regiónu Považia.

Každá diaľnica potrebuje bezpečné a kvalitné privádzače, ktoré vo frekvencii zhruba 5 km spájajú okolité územie so samotnou diaľnicou. Pri Považskej Bystrici je výnimočná situácia hlavne kvôli komplikovanosti samotnej stavby. Privádzač, ktorý bol daný pred Vianocami do užívania, veľmi pomôže okolitým obciam ako sú Beluša, ktorá je dokonca najväčšou obcou na tejto strane Považia, tiež Sverepcu a samozrejme aj samotnej Považskej Bystrica a tým pádom aj celému priľahlému okoliu. Je to dôležitá a myslím, že aj pekná stavba, ktorá na úrovni 18 miliónov bola akýmsi vianočným darom regiónu, lebo ide o investíciu štátu a Európskej únie do bezpečných, kvalitných a moderných ciest. Som rád, že bola odovzdaná už teraz, lebo zimné obdobie je oveľa náročnejšie a nebezpečnejšie v oblasti dopravy. Je dobré, že dôležitá križovatka začala slúžiť vodičom z Považskej Bystrice a okolia. Cesty sa nielenže sprejazdnia, ale zároveň sa môžu opraviť tie cesty, ktoré boli silne zasiahnuté náročnou výstavbou v minulých rokoch.

Križovatkové vetvy Považská Bystrica - juh sú druhou etapou stavby úseku diaľnice D1 Sverepec Vrtižer. Čo teda tvorilo prvú etapu výstavby?

Prvý úsek stavby tvoria okrem privádzača vo Sverepci už sprejazdnená kruhová križovatka v centre Považskej Bystrice. Tiež stredisko správy a údržby diaľnic, prevádzková budova polície, preložka cesty I/61, z ktorej je viac ako 1,6 kilometra z celkovej dĺžky 2,7 kilometra už aj v prevádzke, rovnako ako úpravy dočasných komunikácií, obchádzky, chodníky a inžinierske siete. Výstavba II. etapy prvého úseku diaľnice D1 Sverepec Vrtižer sa začala v máji roku 2010, ukončenie výstavby je naplánované na máj budúceho roku. Zmluvná cena projektu je takmer 18,2 milióna eur. Výhodou je spolufinancovanie, a to z 85 percent z rozpočtu Európskych spoločenstiev, ktoré v tomto prípade tvorí Kohézny fond Operačný program doprava 2007 - 2013, prioritná os 2, cestná infraštruktúra a 15 percent štátny rozpočet a rozpočet obstarávateľa.

Spomínali ste aj Stredisko správy a údržby ciest, ktoré je súčasťou celkového projektu. Čo všetko bude stredisko zabezpečovať?

Diaľničná sieť na Slovensku potrebuje kvôli údržbe a prevádzke aj takzvané Strediská správy a údržby ciest. Momentálne je úsek diaľnice okolo Považskej Bystrice udržiavaný strediskom, ktoré je v Púchove, kde je však v podnájme u iného vlastníka. Tak významná a veľká firma ako je Národný diaľničná spoločnosť potrebuje mať vlastné strediská. Do mája tak pri Považskej Bystrici vyrastie rozľahlé stredisko, kde sa budú koncentrovať také činnosti ako monitoring bezpečnosti, policajné oddelenie, technika a materiál na údržbu ciest, prípadne odtiahnutie havarovaného vozidla. Z tohto strediska sa bude spravovať 85 km diaľničných a rýchlostných komunikácií. Najväčšie takéto stredisko vyrastie pri Višňovom, kde bola spustená súťaž, ktorá sa týka samotného tunela, ale tiež nadväzujúceho úseku Lietavská Lúčka - Višňové a súčasťou tohto veľkého a náročného projektu bude aj najväčšie stredisko.

Buy Kicks | Air Jordan 1 Retro High OG 'University Blue' — Ietp

Komentáre

Komentár: 
Je to veľký prínos hlavne pre ľudí ktorý potrebujú ísť smerom od Rajca na Bratislavu. Bez privádzača museli ísť až do Beľuše alebo sa vrátiť na privádzač do centra Považskej.

Pridať nový komentár